Balvan Rudná

252 19 Rudná
Email: info(zavináč)balvan.cz
Číslo účtu: 2500781391/2010

Kontakty/INFO | Napište nám!

Podzimní víkendová výprava do Skryj 18.9. – 20.9. 2009

Pondělí 21. 09. 2009, 14.24 od Maky | Výpravy | 784x

obrazek Určitě jsme si nemohli z celého září vybrat lepší víkend, než byl tento. Už v pátek, když jsme se sešli na nádraží v Nučicích, bylo krásné počasí – teplo, slunečno, bezoblačno. Předpověď na celou sobotu a neděli zněla podobně. Program jsme měli naplánovaný bohatý, takže bylo na co se těšit.

Do vlaku nás nakonec nastoupilo 39 účastníků – 29 dětí a 10 dospělých. Krátce před pátou jsme dorazili do Berouna, kde čekal autobus, aby nás odvezl do vesničky Skryje. Odtud nás čekala asi půl hodinová procházka do chatové osady Na Slapnici, která se nám na víkend stala útočištěm. V této osadě vlastní rudenští Sokolové pět chatek, které nám ochotně půjčili. Poté, co jsme se zabydleli, jsme vyrazili na dřevo, rozdělali oheň a vrhli se na opékání buřtů. Jelikož tma přišla brzo, začali jsme hrát hry potmě, což byla úžasná legrace. Večerka byla kolem půl desáté, ale ještě chvíli trvalo, než byl v našem tábořišti klid. Ráno po budíčku následovala rozcvička, ranní hygiena a snídaně v nedaleké restauraci Na Slapnici. Po sbalení nejnutnějších věcí na cestu, jsme vyrazili na zříceninu hradu Týřov. Celou cestu jsme hráli hru Klíště, což byli dvažluté kolíčky, kterých jsme se museli zbavit a nenápadně je předat nic netušícímu kamarádovi. Bohužel ke konci výletu se obě klíšťata ztratila. Cesta vedla nejprve podél potoka Slapnice, až nás dovedla k Berounce. Přes Skryje, kde jsme si v již opuštěném kempu zahráli oblíbené hry Na ocásky a na Rybičky, jsme pokračovali přímo na hrad Týřov. Místy byla cestička úzká, plná kamení, ale jindy zase pěkná udržovaná pěšina. Potom, co jsme vyběhli asi sto dřevěných stupňů, ocitli jsme se na Týřově. Ze zříceniny byl nádherný výhled na Berounku, krásně zbarvené lesy i na celé širé okolí. Nasvačili jsme se zde a odpočinuli. Z hradu toho už moc nezbylo, přesto jsme si ho celý prohlédli, včetně temných sklepů. Na cestu zpět jsme měli připravenou bojovou hru, plnou úkolů v dobře ukrytých zprávách. Bylo tedy nejen nutné dobře sledovat cestu, aby nám žádná zpráva neunikla, ale i dobře odpovídat na úkoly. Ze Skryj jsme zvolili jinou cestu po břehu Berounky. Byla sice kratší a většinou po rovině, ale na konci nás čekalo překvapení. V místě, kde se do Berounky vlévala naše dobře známá Slapnice, byl stržený můstek. Boty tedy musely dolů a my potok přebrodili. Vzhledem k tomu, že bylo hezky teplo, to pro nás bylo spíše příjemné a dobrodružné zpestření. Do chatek jsme dorazili odpoledne trochu unavení, ale v dobré náladě. Dětem však stačila jen malá chvilka na odpočinek a už byly opět plné energie a klidně se pustili do dalších her. Po večeři těsně před setměním jsme v koutku u lesa rozdělali slibový oheň a několik světlušek, vlčat a skautek zde složilo své skautské sliby. Ostatní si zatím opět opékali buřty, nebo se hřáli u ohně. Když padla úplná tma, nemohli jsme vynechat další hry s baterkami i bez nich. Po večerce byl dnes o trochu větší klid než včera. Přece jen se na nás všech podepsala únava a zážitky z celého dne. V neděli ráno po rozcvičce a snídani byl již čas začít balit. Zvláště v chatkách družiny Tygrů a Lišek bylo třeba řádně uklidit. Mezitím se na nás alespoň na chvíli přijeli podívat Anti a Petr se svým malým synkem Toníkem, aby si také vychutnali atmosféru naší výpravy a podpořili svoji družinu Lvů. Ještě jsme si zahráli hru Brouci kousáci a oblíbené Želvičky a už byl čas vyhlásit výsledky bodování za celý víkend. Všechny děti se moc snažily a rozdíly byly opravdu minimální, přesto tím nejlepším se stal Matěj z družiny Lvů. Sklidil obrovský potlesk a zaslouženou sladkou odměnu. Po výborném obědě, jsme se vydali na zpáteční cestu k autobusu do Skryj. Sluníčko pěkně pražilo a cesta do kopce se vlekla, přesto jsme všechno perfektně stihli a na nádraží v Berouně jsme ještě měli čas koupit si zmrzlinu a pak už nás čekala jen krátká cesta vlakem do Nučic, kde na nás na nádraží čekali rodiče. Výprava se i díky krásnému počasí moc povedla a doufáme, že podobné akce budeme moct pořádat každé září.

FOTOGALERIE

««« Předchozí text: Tábor 2009 (4.7.-18.7.)-NOVÉ FOTKY
Následující text: 11. Balvanův běh - VÝSLEDKY, FOTKY »»»
Na úvodní stránku

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu

Kája z Berušek       pochvala

jo jo výprava do skryj byla super a hlavně zpáteční cesta!!!!!!!!!!!!!

[1] | Středa 23. 09. 2009, 19.42 | | , reaguj
Jíťa

Tak to jsem ráda Kájo, že se ti ve Skryjích líbilo:-)))

[2] | Pátek 25. 09. 2009, 21.39 | | , reaguj
Přidej komentář!

Gravatar povolen.

Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Komentáře jsou moderované = ZOBRAZÍ JE AŽ ADMINISTRÁTOR!!!
(Z důvodu častých útoků SPAM robotů)

Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.